Kalorilaskuri

Laske päivittäinen energiantarpeesi

Kalorilaskuri

Kalorilaskuri

Pituus (cm):
Paino (kg):
Ikä:
Sukupuoli: Mies Nainen
Fyysinen aktiivisuus:

Tarvittavat kalorit:


Kalorilaskurin käyttäminen voi olla hyödyllistä, jos haluat hallita energian saantiasi ja tavoitella painonpudotusta tai lihasmassan kasvua. Tärkeitä huomioon otettavia asioita kalorilaskurin käytössä ovat:

  1. Kalorilaskurin tulokset ovat arvioita. Ne perustuvat antamiisi tietoihin, kuten pituuteen, painoon, iän ja fyysisen aktiivisuuden tasoon, joten ne voivat vaihdella todellisuudesta.

  2. Kalorilaskurin laskemat tarvittavat kalorit ovat vain suuntaa-antavia. Ne eivät ota huomioon kaikkia henkilökohtaisia ​​eroja, kuten lihasmassan määrää tai hormoneja.

  3. Kalorilaskurin käyttäminen ei korvaa ravitsemusammattilaisen neuvontaa. Se on vain apuväline ja tarvittaessa kannattaa konsultoida ravitsemusterapeutin tai valmentajan kanssa.

  4. Kalorilaskurin käyttäminen ei takaa painonpudotusta. Painonpudotuksessa on tärkeää huomioida myös ravintoaineiden laatu ja määrä, liikunta ja henkilökohtaiset elämäntavat.

  5. Kalorilaskurin käyttäminen ei ole ainoa tärkeä asia. On tärkeää saada ravitsevaa ruokaa, harrastaa riittävästi liikuntaa ja huolehtia hyvinvoinnista myös muilla tavoin.